Støtter hard sanntids C++

SEGGER Embedded Studio for Arm kan nå by på «hard» sanntids C++ støtte.

Publisert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

SEGGERs Embedded Studio for Arm Version 6 tilbyr nå sanntids minneadministrasjon som skal forbedre effektivitet og responstid for allokering og frigjøring av minne, noe som muliggjør hard sanntid for applikasjoner skrevet i C++.

Dette løfter Embedded Studio for Arm til samme nivå som den nylig lanserte Embedded Studio Version 6 for RISC-V, ifølge leverandøren.

– Vi mener dette understreker Embedded Studios posisjon som den mest avanserte verktøykjeden i innvevd-markedet, sier Rolf Segger, grunnleggeren av SEGGER. – Det er den første verktøykjeden jeg kjenner til som garanterer rask, konstant-tid haugoperasjoner, fremholder han. Haug, eller heap på engelsk, er en datastruktur formet som et binært tre, som brukes for å lage prioritetskø eller sortere data.

Embedded Studio støtter utvikling på en hvilken som helst Arm-basert mikrokontroller, inkludert Cortex-M, Cortex-A/R, og eksisterende kjerner som Arm7, Arm9 og Arm11. Verktøyet kommer med en C++17 Compiler og C++17 Standard Library, og skal kombinere effektiviteten og den kompakte kodestørrelsen i SEGGERs emRun kjøretids- og emFloat flyttallsbiblioteker, samt SEGGER Linker, optimalisert for C++ applikasjoner.

Se også SEGGERs bloggartikkel “C++ real-time allocation – a chess engine” for et innblikk i sanntids dynamisk minneallokering.

Powered by Labrador CMS