Utvider samarbeidet med Opera

Telenor og Opera utvider samarbeidet til også å omfatte applikasjonsløsninger, betalingsløsninger, annonsering og eposttjenester.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Telenor og Opera Software annonserte i dag et fornyet og utvidet partnerskap som sikrer mobilt Internett til Telenors kunder. Den nye avtalen omfatter mer enn kun nettsurfing. Den inkluderer nå også tilgang til Operas applikasjonsløsninger, betalingsløsninger, annonseringsmuligheter samt e-posttjenester.

For Telenors globale forretningsenheter betyr dette at de får økt tilstedeværelse på Opera Minis startside som dermed blir en ny kanal for direkte kommunikasjon mot kundene. Dette vil bidra til å drive trafikk til bestemte innholdskilder.

– Vi har allerede sett økt bruk av vår felles profilerte versjon av Opera Minis mobile nettleser hos våre forretningsenheter. Nettleseren hjelper mobilkunder som ikke har smarttelefon til å få tilgang til Internett – for noen for aller første gang. Vi tror dette forsterkede partnerskapet vil åpne opp for enda flere muligheter for våre forretningsenheter og at våre kunder vil dra full nytte av alle fordelene tilgang til nettet gir, sier Rolv-Erik Spilling, konserndirektør, Telenor Digital Services.

Telenor valgte Opera som en strategisk partner for to år siden.

Opera Mini har vært en spesielt stor suksess for både DiGi og Grameenphone, Telenors selskap i henholdsvis Malaysia og Bangladesh. For å øke antall brukere, lanserte DiGi i Malaysia og dtac i Thailand kampanjer som ga kunder som surfet med Telenors felles profilerte versjon av Opera Mini, tilgang til innhold fra Wikipedia og Facebook uten ekstra datakostnad. Grameenphones kampanjer resulterte i 1,3 millioner nye brukere av Opera Mini på kun ett år, mens DiGi fikk nesten en halv million nye brukere på kun fire måneder.

Powered by Labrador CMS