Store ambisjoner: LG skal omsette flatskjermer for 20 milliarder dollar innen 2010.

Skal selge for 20 milliarder i 2010

§ return ElektronikknettImportHelper::emptyCheck('Under forbrukermessen IFA International i Berlin som arrangeres i dissedager, sier LG at de skal selge flatskjermer for 20 milliarder dollar innen 2010.','caption'); §

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Det er adm. direktør Simon Kang (bildet) i LG Electronics Digital Display Company, som sa dette under en pressekonferanse i går. Målsetningen betyr at de må øke salget med 30 prosent.

Han mener at målet kan nås med fokuserte og regionaliserte markedsaktiviteter, som sammen med selve produktene, skal skille dem fra konkurrentene.

Dessuten skal fire trinn bidra ytterligere: Opprettholde merkevaren som en av de ledende, øke avkastningen på investert kapital, opprettholde produktenes ledende posisjon og utvide porteføljen.

Markedsaktivitetene blir også viktig. I perioden fram til 2010 skal det brukes 500 millioner dollar i markedsaktiviteter, først og fremst i Nord-Amerika, Sentral- og Sør-Amerika, Europa, Midt-Østen og Afrika samt Samveldet av uavhengige stater.

I tillegg til å forsterke distribusjonen skal produksjonen skje gjennom et celleproduksjonssystem som gjør at man enten kan produsere store volum av få modeller eller mindre volum av nisjeprodukter. Celleproduksjon forklares med at i motsetning til linjeproduksjon, sammenstilles hele produktet av én person.

De har også litt historikk som bakgrunn for de store ambisjonene; LCD-TVene hadde en volumvekst på 100 prosent sammenlignet med første halvår 2007. PDF (plasma) vokste med 45 prosent i samme periode.

 

Powered by Labrador CMS