NCAB fornyer seg
Mønterkort-traderen NCAB blir produsent. Denne sannheten med modifikasjoner innebærer at selskapet går enda dypere inn hos produsentene i Asia. Da blir de som en stor fabrikk med lave priser.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Selv sier adm. direktør Hans Ståhl at kravet til kortere ledetider, nullfeil, høyere leveringspresisjon, bedre service og stadig fallende priser, gjør at det blir vanskeligere å være en ren trader. Han kaller det å bli en mønsterkortprodusent som tar ansvar for hele leveransen, fra begynnelse til slutt.
Til etn.se sier Ståhl at etter å ha startet som trader, der de kan stå for alt fra logistikkhåndtering til underlagskontroll, må de nå ta større ansvar selv og ikke skylde på fabrikkene når noe går galt.
I følge Ståhl går NCAB mye lenger inn i fabrikkene enn det en normal trader gjør. Nå har de 25 personer ansatt i Kina som arbeider med underlag, finner nye fabrikker og holder kontakt med de 23 fabrikkenen de arbeider med i dag.
Noen av fabrikkene er eksklusive, mens andre deles med konkurrentene.
Dette er et resultat av at bedriften har vært i tenkeboksen og sett på fokus fremover. Og det nye forretningskonseptet kalt Integrated PCB Production, består av 40 konkrete initiativ innen fem nøkkelområder som skal føre til lave totalkostnader, kortere ledetider, høyere leveransepresisjon og færre feil på kortene.
Gruppen har også utviklet en ny logo og grafisk profil for å formidle "nye" NCAB.