Patentstyret får helektronisk korrespondanse. Det skal gavne alle som søker patenter, varemerke og design.

Patentstyret går helelektronisk

Patentstyret lanserer ny IT-løsning der all kundekorrespondanse med tilhørende dokumentasjon sendes elektronisk, begge veier.

Publisert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Løsningen, som er utviklet i samarbeid med Sirius IT, gjør at Patentstyret som et av de første forvaltningsorgan i Norge kan tilby en helhetlig, toveis selvbetjeningsløsning.

Det er mange etater som tilbyr elektroniske søknadsskjemaer, men som sender svaret og andre tilbakemeldinger med tradisjonell post. Dette er dyrt, arbeidskrevende og lite miljøvennlig.

Når man vet at Patentstyret hvert år mottar over 15.000 søknader om patent, varemerke og design, vil denne toveisløsningen spare mye tid og arbeid.

Ved hjelp av den nye løsningen vil norske bedrifter, designere, oppfinnere med behov for å sikre rettighetene til produktene sine, få svaret på søknaden sin elektronisk. I tillegg til en raskere saksbehandlingstid, vil også sikkerhetsnivået øke betraktelig, heter det i en melding fra leverandøren Sirius IT.

Powered by Labrador CMS