Thinfilm skal levere elektroniske etiketter som sikrer «identiteten» på luksusvarer. Her dr. Davor Sutija, CEO, i Thinfilm Electronics ASA. (Arkivfoto: Einar Karlsen).

Thinfilm skal beskytte luksusvarer

Thinfilm Electronics skal levere elektroniske etiketter som beskytter luksusvarer. Løsningen er valgt både for å beskytte produktene og sikre seg mot det grå varemarkedet.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Løsningen «Thinfilm Brand Protection» vil bli tatt i bruk i forbindelse med neste større produktlansering i første kvartal 2014.

Kunden, en produsent av luksusklær og tilbehør, ønsker å merke varene med elektoniske etiketter for både å kunne følge varen og sikre seg mot ulovlig kopiering.

Kopimarkedet for luksusvarer representerer en verdi på rundt 600 milliarder dollar årlig, og i følge «World Customs Organization» er mellom fem og syv prosent av alle varer som omsettes globalt kopier av kjente merker.

Powered by Labrador CMS