Et industrieventyr
Chipcon med gode resultater, og på god vei mot målet om et industrieventyr.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Chipcon-sjef Geir Førre har forlengst slått fast at målet for halvlederselskapet er å bli et norsk industrieventyr.
De er i hvertfall på riktig kurs. Etter at selskapet i gjennomsnitt har økt inntektene med 70 prosent hvert år siste fem år, flesker de til med en omsetning for fjoråret på drøyt 180 millioner.
Målet Chipcon i sin tid satte på en halv milliard for inneværende år nok litt ambisiøst. Men vi tror på en veldig høy vekst også i år, sier Førre.
I mars rundet selskapet 20 millioner solgte radiobrikker.
I 2011 er det meningen å passere en milliard solgte radiobrikker! For å håndtere suksessen har Chipcon hentet inn ASK/Proxima-gründer Ole J. Fredriksen som styreformann. Han skulle ha rikelig erfaring med hva som kan gjøres riktig og hva som kan gjøres galt med et selskap i vekst.