Vil styrke satsingen på nettbasert salg

Arrow Electronics planlegger sin hittil største satsing på distribusjon via nettet. Blant annet har de gitt bud på en japansk nettdistributør med mer enn hundre tusen kunder.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

 

 

I et intervju med Electronics Weekly sier Mike Long, CEO i Arrow at deres mål er at der komponenter kjøpes, der skal Arrow være.

Samme dag som intervjuet ble gjort, bød selskapet på japanske Chip One Stop, en japansk nettdistributør med mer enn hundre tusen kunder fra 36.600 bedrifter i Japan. 99 prosent av deres ordre skjer over nett.

Dette må være Arrows mest direkte flytting over til nettdistribusjon, selv om Long sier til avisen at de har nok kunnskap og kompetanse til å utvide virksomheten inn på dette området. – Vi har allerede kompetansen til å gjøre det, sier han blant annet. – Nå er tiden inne til å bruke denne kompetansen.

Når det gjelder eksisterende nettdistributører, sier Long at det er «enklere for oss å gå over til nettet enn det er for dem å begynne å arbeide som oss.»

– Vi har varehus og lagerbeholdning, så alt vi trenger å gjøre er å utstyre dem til å håndtere mindre volum som vi fortsatt kan tjene penger på, sier Long. Samtidig sier han at Arrows tradisjonelle salgsstrategi alltid vil være større enn internettbasert salg.

– Så snart transaksjonen er sluttført, vil dette oppkjøpet utvide og styrke Arrow nettbaserte kapasitet samt at vi får en styrket designsupport i Japan som er ett av de største elektronikkmarkedene i verden, sier Knut J. Dommersnes, adm. direktør i Arrow Norway i en kommentar.

Powered by Labrador CMS