Farnell og element14 slås sammen

Merkevarenavnene Farnell og element14 slås sammen. Hensikten er å skape et merkevarenavn med enda mer fokus på nettbaserte aktiviteter.

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Ved å slå sammen Farnell netthandelsside med nettsamfunnet element14, som begge er eid av morselskapet Premier Farnell, skapes et varemerke som styrker sin posisjon til å tilby tekniske løsninger til markedet, heter det i en melding fra selskapet.

Under det nye navnet får kundene fortsatt alt de forventer fra Farnell, med tillegg til å kombinere online søk, design og samarbeidsverktøy fra element14, heter det.

 

– Når vi analyserer nettets potensiale til å endre måten vi driver handel på i dag, ser vi at det kommer enda mer de neste tiårene, med store forandringer i kundenes handlevaner, sier Alan Paterson, markedsdirektør, Farnell Europe.

– Sammenslåingen av Farnell og element14 til én kraftig enhet er et vesentlig skritt som understreker hvordan virksomheten har tilpasset seg den digitale alderen. Vi fortsetter å levere produkter og tjenester som begge merkevarenavn er kjent for, med en visjon om ett bestemmelsessted som tilbyr en enorm bredde av teknisk data, innovative verktøy og tjenester, meningsfylt nettsamfunn og engasjement fra eksperter, legger han til.

Powered by Labrador CMS