
Digi-Key dropper papirkatalogen
Den amerikanske nett- og katalogdistributøren har bestemt seg for å droppe papirkatalogen helt. I steden redefinerer de seg selv som en totalintegrert og internettbasert global distributør.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Distributøren sa i en pressemelding fredag at de med umiddelbar virkning går bort fra den trykte versjonen av produktkatalogen og magasinet TechZone. Alt blir nå å finne på nett.
«Denne heldigitale beslutningen, drevet av selskapets arbeid med å være miljøbevisst, markerer en milepæl i Digi-Keys overgang til en totalt integrert internettbasert distributør, ved å bruke det siste teknologien for kundestøtte og strømlinjeformet salg for leverandører globalt», sier selskapet i pressemeldingen.
TechZone Magazine vil bli tilgjengelig for smarttelefoner og lesebrett som iPhone, iPad og Android-kompatible telefoner. Den rene onlineversjonen starter i juni.
De hevder de er den første, og vi tror det ikke tar lang tid før flere katalogselskaper kommer etter. En ting er miljøprofilen, men dessverre for trykkeriene er det store penger å spare også.