
Farnell element14 lanserer ny nettplattform
Farnell element14 forbereder seg på fremtidig nettutvikling med en ny nettstedsplattform. Norge er blant de første i Europa til å få denne plattformen.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Farnell element14 har oppgradert sin salgsnettstedsplattform for å legge grunnlaget for fortsatt vekst samt fleksibilitet for rask utvikling og større investeringer, heter det i en melding fra distributøren.
Mer enn 60 prosent av selskapets salg i Europa går nå via nett, og derfor lanseres en rekke nye funksjoner for å gjøre kjøpsprosessen enklere og mer tilrettelagt for den enkelte kunde.
De nye funksjonene er basert på tilbakemelding fra kunder og dekker alle aspekter av nettstedet, fra det å søke etter deler til det å finne bakgrunnsinformasjon samt navigering. Andre forbedringer inkluderer raskere søk med mulighet for produktsammenligninger og tilgang på utvidet produktinformasjon og -ressurser, en forenklet betalingsfunksjon som gjør det enklere og raskere å handle, samt flere valg for å tilrettelegge nettstedet etter behov og ønsker, slik som en favorittfunksjon og mulighet for å legge inn flere leveringsadresser, noe som gjør det enklere å repetere bestillinger.
– Vi implementerte disse oppgraderingen i Nord-Amerika på slutten av fjoråret, etter en suksessfull prøveperiode i Canada, og vi er veldig fornøyde med responsen. Som en del av den globale forretningsstrategien vår ønsker vi å sette kunden i sentrum for alt vi foretar oss, og en forbedret nettopplevelse er en avgjørende brikke i dette, sier Alan Paterson, Sales and Marketing Director, Farnell element14.
Den nye plattformen er nå lansert i Norge og vil implementeres i hele Europa i løpet av året.