Det har gått varmt for seg i logistikksenteret til Digi-Key i 2014.

Digi-Key doblet veksten

Elektronikkdistributøren Digi-Key doblet veksten i Nord-Amerika og vokste tre ganger over bransjegjennomsnittet globalt i 2014. Oppgitt grunn er distribusjonsmodellen og IoT.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

I en pressemelding onsdag heter det blant annet at det var en spesiell etterspørsel etter «Internet of Things» (IoT) som igjen ble drevet av den trådløse utviklingen, innvevde systemer, enkeltkort datamaskiner, sensorer og nettskyapplikasjoner.

Totalt solgte selskapet for 1,76 milliarder dollar i 2014, noe de hevder representerer en vekstrate på tre ganger mer enn gjennomsnittet for elektronikkindustrien.

Distribusjonsmodellen, som gjerne omtales som en hybrid modell med nettsalg kombinert med nye kontorer og representanter i Europa, skal også ha hatt betydning for økningen. Det samme skal samarbeidet med verktøyleverandører som Mentor Graphics og Aspen Labs ha hatt.

Powered by Labrador CMS