
Amerikaner tar for seg i Europa
Det amerikanske distributørselskapet Mouser Electronics fortsetter å vokse kraftig i Europa.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Mouser Electronics, Inc., melder at de har overgått det generelle distribusjonsmarkedet i Europa, og nå ligger an til en årlig vekst på mer enn 30 prosent. Og det gjelder både omsetning og antall kunder.
Fjerde kvartal i 2013 var det beste for selskapet noensinne i Europa, og både september, oktober og november var rekordmåneder, opplyser de.
Og de har ikke tenkt å gi seg der. Mouser har fortsatt planer om “aggressive vekst”.
– Her i Europa er vi allerede langt forbi våre vekstmål, og har økt vår kundebase med over 30 prosent, med nye virksomheter som kommer fra alle industrisektorer, kommenterer markedsdirektør for Europa, Graham Maggs.
– Halvledere representerer nå mer enn 40 prosent av salget, og – noe som er svært viktig - vi har sett 11 prosent økning i slag av komponenter som ble introdusert de siste 12 månedene (NPI salg). Det betyr at vi nå er akseptert som en foretrukket designoppfyllende distributør, og stedet å gå til for nye komponenter, sier han.
Mouser vil nå styrke sitt europeiske hovedkvarter i München.