
Skal få raskere support
Kundene skal få raskere respons på informasjonsforespørsler når Future Electronics setter opp telefonstøttesentre.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Future Electronics hevder nå at de kutter ned tiden det tar å svare på kunders forespørsler for tekniske data, med etableringen av et eget europeisk telefonstøttesenter.
Selskapet har som mål å tilfredsstille minst 90% av forespørslene innen 24 timer, og 100% innen 48 timer.
Telefonsenteret er lokalisert – ikke i India – men på Kontinentet, og skal være bemannet med sju kvalifiserte elektronikkingeniører. Future skal rekruttere fortløpende, med målsetting å utvide ingeniørstaben neste år.
Senteret skal håndtere dataforespørsler fra kunder som er videresendt fra selskapets applikasjonsingeniører i felten. Eksempler på typiske spørsmål kan være kryssreferanser på pinne- og funksjonskompatible komponenter fra flere leverandører, og anbefaling av komponenter som passer i kundens designspesifikasjoner. I tillegg skal støttesenteret kunne tilby spesialistkunnskaper innen ulike aspekter av elektronikkdesign, inkludert innvevd programvare, timing og elektromekaniske komponenter, opplyser selskapet.