Kenneth Ragnvaldsen gleder seg over rekordomsetning i Data Respons.

Rekordomsetning for Data Respons

Data Respons satte omsetningsrekord i siste kvartal. Effektivisering av organisasjonen og økt aktivitet i Asia skal forbedre resultatene i år.

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

- Data Respons fortsatte veksten i siste kvartal. Dermed satte selskapet omsetningsrekord med klar margin. Solid markedsposisjon og en god utvikling i selskapets hovedsatsningsområder forklarer den sterke veksten, sier Kenneth Ragnvaldsen, CEO i Data Respons ASA. 



Konsernets driftsinntekter for fjerde kvartal ble MNOK 225,6, en vekst på 10 %. EBITDA ble MNOK 5,2 og driftsresultatet (EBITA) endte på 4,1. Ordreinngangen for perioden var MNOK 224.



Konsernets driftsinntekter i 2011 ble MNOK 849,9, en vekst på 20 %. EBITDA ble MNOK 13,4 og driftsresultatet (EBITA) endte på 8,1. Ordreinngangen endte på MNOK 883. Ordrereserven ved utgangen av 2011 var MNOK 639, en vekst på 6 %.



Virksomheten i Norge fortsatte den sterke utviklingen i fjerde kvartal og bidro sterkt ved siden av Sverige til ny rekordomsetning for konsernet. En solid markedsposisjon, sterk kundeportefølje og en veltrimmet organisasjon, er hovedårsaker til det gode resultatet, opplyses det.



- Vår norske virksomhet setter standarden for hva vi forventer oss av selskapets internasjonale satsning. Spesielt har vi fokus på å få ut lønnsomhetspotensialet i det svenske markedet, som er anslått å være fem ganger så stort som det norske. Selskapet er på plass med investeringene i Sverige og går nå over i en mer «høstefase», sier Ragnvaldsen. 



Asia er blitt en viktig del av verdikjeden for selskapet. - Vi har lang erfaring med å tilby lokal kundenær utvikling og innovasjon i kombinasjon med et globalt partnernettverk. Spesielt gir vår etablering i Asia (Taiwan og Shanghai) mange spennende muligheter sammen med våre kunder. Vi er et brohode til Asia for våre kunder, hvor vår tilstedeværelse gir trygghet for kvalitet i produksjonen av løsninger, sier Ragnvaldsen.



- I løpet av 2011 har selskapet gjennomført en rekke tiltak både for å effektivisere og å styrke organisasjonen videre. Tettere samordning av leveranseoperasjonen i Norden, gradvis flytting av oppgaver til Asia og generell kostnadsreduksjon er viktige forbedringsprosesser som forventes å gi god resultatforbedring i 2012, avslutter Ragnvaldsen.

Powered by Labrador CMS