Trådløse internetterminaler slår an

Norsk selskap inngår rammeavtale på 4,5 milliarder kroner i Midtøsten.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Det norske teknologiselskapet Screen Media AS har inngått en avtale på levering av 150.000 enheter av selskapets produkt FreePad til markeder i Midtøsten. Leveransen er en del av en rammeavtale på totalt 800.000 enheter de nærmeste fire årene.

Ifølge selskapet har rammeavtalen en verdi på 500 millioner dollar, eller 4,5 milliarder kroner.

Det er distributøren MABCO sitt selskap Information Technology Media Network (ITMN) som nå vil tilby den trådløse internettterminalen FreePad i ulike varianter. I tillegg til salg av FreePad starter MABCO/ITMN og Screen Media et langsiktig samarbeid på utvikling og integrasjon av ny teknologi og tilhørende systemløsninger for ulike markedssegmenter.

- Dette er gjennombruddet for FreePad som et kommersielt produkt. Midtøsten er et stort og spennende marked i kraftig vekst, der infrastrukturen i økende grad vil være basert på trådløst bredbånd og mobilnett, sier Carl Henrik Janson, adm. direktør i Screen Media.

Powered by Labrador CMS