Strid om logo
Amerikansk operatør av mobilt bredbånd har en logo som kan minne om Sony Ericssons. Det får konsekvenser.
Denne artikkelen er 2 år eller eldre
Den amerikanske wimaxoperatøren Clearwire har en logo som til forveksling kan minne om Sony Ericssons.
Det mener også Sony Ericsson, som nå har levert en stevning til en amerikansk domstol, ifølge Elektroniktidningen.
Clearwires logo er som Sony Ericssons rund, grønn og har en grafisk snurr. Om den er lik nok til at det kan dreie seg om tyverie av varemerke skal nå avgjøres i retten.
Sony Ericsson hevder at Clearwire gikk med på å slutte å bruke en tidligere verjson av logotypen etter et klagemål i 2009, men at også den nye verjsonen er altfor lik Sony Ericssons logo.
At Sony Ericsson stevner det amerikanske selskapet kan bero på at Clearwire nylig startet å selge Wimax-mobiltelefoner under eget navn, ifølge nyhetsbrevet Cellular News. Lignende produkter med de to logotypene kan dermed risikere å havne ved siden av hverandre i butikkhyllene, noe som vil kunne styrke Sony Ericssons sak i en eventuell rettstvist.

