Mønsterkort:

- Vår inntreden i markedet vil være en “game changer” i bransjen, spesielt i forhold til håndtering av samsvarsdata», sier Vidar Olsen

Ny norsk mønsterkortaktør på banen

Etter mye hemmelighetskremmeri trer selskapet Confidee inn i det europeiske mønsterkortmarkedet.

Publisert

I dag annonserte Confidee formelt sin inngang til mønsterkortindustrien. Selskapet, som har sendt ut kryptiske meldinger under navnet «Watch us launch» siden midten av november, har allerede samlet et svært erfarent team på 11 kolleger,

Vidar Olsen er utnevnt til administrerende direktør (CEO). Navnet vil mange kjenne igjen fra Elmatica, der han var innkjøpssjef.

Hemmelighetskremmeri

Elmatica ble kjøpt opp av NCAB for et drøyt år siden, og spekulasjonene har nok pekt på tidligere Elmatica-folk som bakmenn (og –kvinner) for det mystiske «Watch us launch». Inkludert vår kilde, kommunikasjonssjef Guro Krossen.

Andre sentrale personer er Raymond Goh, Chief Operations Officer (COO) og Robert Kurti, informasjonssjef (CIO).

- Vår inntreden i markedet vil være en “game changer” i bransjen, spesielt i forhold til håndtering av samsvarsdata», sier Vidar Olsen nå.

Tomrom i markedet

Han peker på at teamet bak Confidee, etter flere tiår i mønsterkortbransjen, innså at det var en nisje og tomrom i markedet for mønsterkort, nemlig å utvikle, dokumentere og bevise samsvar i forsyningskjeden, noe som også ble sterkt antydet i de knappe ledetrådene som “Watch us launch” lanserte på sine hjemmesider.

- Vi har funnet vår nisje i markedet. Samsvar. Og vi har samlet noen av de beste og mest erfarne menneskene i bransjen. For å kunne håndtere samsvarsdata riktig, må du praktisk talt begynne fra bunnen av for å forstå etterspørselen og kravene fra institusjoner, myndigheter, produsenter og kunder for å bygge et IT-system, bokstavelig talt kode for kode. – Dette er det vi har gjort, gjør og vil fortsette å gjøre, ettersom samsvar er i stadig utvikling, sier Olsen.

Lanserer endelig "babyen"

- Det er med stor glede og spenning vi endelig annonserer navnet, teamet og strategien. Det har vært noen spennende uker å lansere vår nye «baby», alt fra å snakke med kunder, bestille penner og opptre i ulike «undercover lanseringsvideoer», fremholder Olsen.

Samsvar

Confidee beskriver seg som en mønsterkortpartner som leverer mønsterkort til verdens mest avanserte teknologier, og skaper en forsyningskjede i samsvar med regulatoriske og tekniske krav, som vil være tilgjengelig online for alle partnere. Selskapets hovedkontor er lokalisert i Oslo, med lokale salgskontorer, og består per januar 2023 av 11 “ekstremt motiverte kolleger”, med gjennomsnittlig mer enn 20 års erfaring fra mønsterkortbransjen.

Øvrige ansatte er Asle Høibybråten som Operations Manager, Anders Evensen som Compliance Manager, Torger Edland som salgssjef Norge, Michel Buia salgssjef Frankrike, Janne Persson salgssjef Sverige, Torben Hajslund salgssjef Danmark, og Feti Jashari er Senior Software Engineer.

Verdi

- En bedrifts verdi er ikke dens størrelse, men dens kunnskap og erfaring. Vi er et dedikert team, klare til å utfordre bransjen med våre perspektiver og metodikk, alltid med åpenhet og en personlig måte å gjøre forretninger på. Vi er beæret over å allerede ha mange kunder og partnere som når ut til oss. Vår inngang til markedet vil være en game changer i bransjen, hevder Olsen.

Han viser til at Confidees enestående kunnskap om samsvarskrav, erfaring med trykte kretser gjennom flere tiår, sammen med deres satsing på å forenkle og automatisere samsvarsprosesser, med et proprietært utviklet IT-system, er unikt for bransjen.

Endre bransjen

Han får støtte av COO Raymond Goh: - Å endre bransjen kan bare gjøres av de som forstår hva bransjen egentlig mangler. Verdifulle løsninger kan bare leveres når du bryr deg om hele forsyningskjeden og forstår at et digitalt system er mer enn effektivitet og kostnadskutt. Ved å designe den mest komplekse og avanserte proprietære IT-plattformen i bransjen, i stand til å håndtere og dokumentere de mest komplekse samsvarsregelverket, sikre forsyningskjeden og beskytte våre kunders data, vil vi ta mønsterkort-samsvar til neste nivå. Vi kommer kanskje ikke til å helbrede verden, men vi vil gjøre håndteringen av samsvarsrelaterte PCB-data bedre, understreker Goh.

- Å endre bransjen kan bare gjøres av de som forstår hva bransjen egentlig mangler, påpeker COO Raymond Goh.
Powered by Labrador CMS