Kraftelektronikk:

For alle typer jernbaneinfrastruktur

Kontaktorene DILM250 til DILM500 og DILH600 og DILH800 fra energistyringsselskapet Eaton er nå godkjent for bruk også til jernbaneapplikasjoner.

Publisert

I følge selskapet betyr det at de kan brukes til alt av jernbanetransport, inkludert hovedbaner, lokaltog og lettbaner, for eksempel for veksling av lyssystemer og drift av varme- og klimaanleggsystemer, akselkassegeneratorer og reservekraftsystemer.

Kontaktorene kan dermed implementeres innen bruksområder som ikke bare oppfyller de nyeste standardene for jernbanekjøretøyer, men også tar hensyn til gjeldende trender i markedet. Samsvar med både IEC- og UL-standarder betyr at de kan brukes over hele verden. Den nylige godkjenningen i henhold til EN 45545 («Railway applications - Fire protection in railroad vehicles») og IEC 61373 («Railway applications - Equipment of railroad vehicles - Tests for oscillations and shocks») betyr at har det høyeste ytelses- og sikkerhetsnivået for dette bruksområdet.

Kontaktorene er utstyrt med elektronisk styrte drivere som garanterer lavt opptak og god festeevne. De kan styres enten på klassisk vis via et koblingselement, direkte via en PLC eller ved hjelp av en egen laveffekts kommandogenerator/-sensor. Fire aktuatorspenninger dekker området fra 24 V til 500 V, der strømforsyningen kan leveres ved hjelp av vekselstrøm eller likestrøm. I tillegg kjennetegnes kontaktorene av lang mekanisk og elektrisk holdbarhet, ifølge Eaton.

Kontaktorene kan brukes i henhold til DIN IEC61373 for kobling av laster i kategori 1, klasse B i områdene D, K, E og F. Denne klassen omfatter alle komponenter som er plassert inne i en kapsling montert direkte på eller under karosseriet.

 

Powered by Labrador CMS