Belysning:

De fire fartøyene er basert på SALT 308 OCV-design.

Leverer maritim LED-belysning

Glamox leverer belysning til fire offshore konstruksjonsfartøy med norsk design.

Publisert

Glamox skal levere utvendig maritim LED-belysning til fire Offshore Construction Vessels (OCV) bestilt av rederiet Seatankers. Disse svært allsidige fartøyene kan støtte alle typer offshore-konstruksjonsprosjekter, fra bygging og vedlikehold av havvindparker til installasjon av undersjøisk infrastruktur, med mer.

Glamox leverer en komplett pakke med utvendige, marinesertifiserte LED-armaturer til alle de fire fartøyene, som er bygget i Kina og designet i Norge.

– Disse høyspesifiserte fartøyene vil bli utstyrt med marinesertifisert kvalitetsbelysning som har lang holdbarhet, er energieffektiv og tåler de tøffeste maritime forholdene. Vi leverer navigasjonslys og all utvendig belysning, som omfatter lineære armaturer, søkelys og dimbare flomlys som gjør det mulig å tilpasse lysnivået etter oppgaven eller for å unngå lysutslipp, sier Tommy Stranden, salgs- og kommersiell direktør for Glamox’ Marine, Offshore & Wind-divisjon.

De fire fartøyene er bygd etter det velprøvde SALT 308 OCV-designet fra Salt Ship Design på Stord. Fartøyene er 100 meter lange, 23 meter brede, er utstyrt med en 150-tonns heave-kompensert kran og har plass til opptil 110 personer. Hvert fartøy får også en hangar med to sjøklare, fjernstyrte undervannsfartøy (ROV). OCV-fartøyene opererer med et hybrid batterisystem på 1500 kWh og fremdriftssystem klargjort for metanol, for fremtidig fleksibilitet i valg av drivstoff.

Fartøyene bygges av CSSC Wuchang Shipbuilding Industry Group Co. Ltd. Glamox skal levere belysningspakkene til alle de fire fartøyene i perioden frem til januar 2026. Wuchang Shipbuilding, som er Glamox sin kunde, installerer belysningen ved sitt verft i Wuhan, Hubei, Kina. De to første fartøyene leveres i september og desember 2026.

 

 

 

Powered by Labrador CMS