Maxim omorganiserer og skaper nye team som skal forbedre kundekontakt og styring med produksjon og leveringskjeder.

Maxim kommer nærmere

Halvlederselskapet Maxim tar nå grep for å bedre oppfølgingen av kundene sine, og gjennomfører organisasjonsendringer de mener vil bringe dem nærmere markedet.

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Maxim Integrated Products, Inc. har tatt grep for å komme nærmere kundene. Nå etableres en  egen organisasjon – Worldwide Customer Operations – for å gi bedre respons og støtte, og en sentralisert styring av leveringskjeden og produksjonen som skal forbedre planlegging, ledetider og levering i tide. Denne funksjonen rapporterer nå direkte til toppsjefen.
Videre er det utnevnt tre regionale salgsdirektører, som skal lede nyopprettede markedsføringsteam tilpasset sluttmarkedene.

– Vi gjør nå endringer fra innsiden og ut for å bygge en mer kundefokusert kultur, kommenterer  Tunç Doluca, som er President og CEO i Maxim.

Selskapet har utnevnt Paul McCambridge i den nye posisjonen som Vice President of Worldwide Customer Operations.  McCambridge kommer fra Xilinx, Inc., der han var salgsdirektør for EMEA (Europe, the Middle East and Africa).

Som ansvarlig for salg i EMEA har Maxim utnevnt Walter Sangalli.

Med de nye regionale markedsteamene forventer Maxim å få bedre kontakt med kundene. – Vi vil fremheve både kundenes perspektiv, og øke Maxims forståelse av sluttmarkedene, håper  Doluca.

Maxim produserer et stort spekter av analoge og mikset-signal produkter. De har omlag 9.200 ansatte og har sitt hovedkvarter i Sunnyvale, California.

Powered by Labrador CMS