Fra snorklippingen onsdag denne uken.

Digi-Key utvider kapasiteten kraftig

Det 204 tusen kvadratmeter store anlegget gjør Digi-Key til et av de 10 største varehusene i Nord-Amerika.

Digi-Key Electronics kunne onsdag denne uken feire snorklipping av distribusjonssenteret som har utvidet med 204 tusen kvadretmeter. Samlet er nå senteret på nær 279 tusen kvadratmeter. Dette betyr også at distributøren har kapasitet til å plukke, pakke og sende nesten tre ganger mer enn det forrige daglige gjennomsnittet på 27 000 pakker.

Digi-Key feiret åpningsarrangementet med en offisiell klipping av tape fra en «Digi-Reel» og seremoniell første pakkelevering til hver av selskapets fire transportørpartnere: DHL, FedEx, UPS og USPS.

Åpningen av anlegget kommer på et tidspunkt med rekordvekst for selskapet – Digi-Key avsluttet 2021 med en vekst på 65 % som er ny rekord, og bestillinger i 2022 er opp med mer enn 25 % i forhold til fjoråret. Dette året har også vært et av de største årene for nye leverandører, med 250 leverandører allerede lagt til for året. Siden byggingen startet i 2018, har Digi-Key lagt til 1500 leverandører og 1,5 millioner delenummer til varelageret.

Det nye anlegget er nær helautomatisert, den eneste oppgaven som gjøres for hånd er selve plukkingen av deler.

Bærekraft ble også vurdert under planlegging og bygging av anlegget. Taket har en hvit membran som reflekterer solens varme, sensoraktiverte LED-lys for å minimere strømforbruket, og et spesialdesignet transportsystem som maksimerer energibruken så vel som effektiviteten, heter det til slutt i en melding fra selskapet.

Powered by Labrador CMS