Kunstig intelligens i IoT forventes å ha en årlig vekst på 5,7 prosent

Maskin- og dyplæringsteknologier forventes å vokse med en sammensatt årlig vekstrate (CAGR) på 5,7 prosent i løpet av «AI in IoT»-prognoseperioden.

Publisert

I følge Future Market Insights er det globale markedet for kunstig intelligens (KI) i IoT for øyeblikket estimert til 6,2 milliarder dollar for 2022 og er anslått å nå 142,4 milliarder innen 2032. Markedet forventes å nå en gjennomsnittlig årlig vekst på 6,2 prosent i løpet av prognoseperioden fra 2022 til 2032. Det anslås at veksten blir jevnt i løpet av de neste årene ettersom milliarder av enheter, tjenester og systemer kobles til hverandre, noe som forventes først og fremst å være drevet av bruken av lavprissensorer som er i stand til å konvertere fysiske data til digitalt innhold. Dessuten har den økende etterspørselen etter smarte byer og IoT-systemer i utviklingsregioner økt verdien av KI i IoT-markedet.

IoT-enheter strømmer konstant store mengder data, og behovet for å analysere disse dataene og redusere vedlikeholdskostnader og nedetid har ført til bruk av kunstig intelligens i IoT-markedet. I detaljhandelen vil kunstig intelligens spille en nøkkelrolle for å muliggjøre IoT-baserte tjenester, med hovedfokus på å forbedre kundeopplevelsesprogrammer og utvikle produkter som er mer kundesentriske, noe som vil fremme markedsetterspørselen etter KI i IoT.

Viktige momenter fra rapporten inkluderer:

  • Markedet for AI i IoT er for tiden verdsatt til 78 milliarder dollar. Det forventes å vokse med 6,2 prosent årlig fra 2022 til 2032.
  • ML og dyplæringsteknologier forventes å vokse med en CAGR på 5,7 prosent i løpet av prognoseperioden for KI i IoT.
  • Det amerikanske markedet er spådd å nå 49 milliarder dollar mens det vokser med en CAGR på 5,8 prosent i løpet av prognoseperioden.
  • Kina forventes å nå en CAGR på 5,6 prosent med en markedsverdi på 10,2 milliarder dollar i 2032 i løpet av prognoseperioden.
  • Det japanske markedet forventes å nå en markedsverdi på 8,6 milliarder dollar innen 2032.

I et forsøk på å fremstå som en anerkjent og lønnsom virksomhet, fortsetter bedrifter å ta i bruk en strategi som inkluderer nye produktlanseringer, FoU, patenter, godkjenninger, arrangementer, produktinnovasjoner, joint ventures, partnerskapsavtaler, digital markedsføring, samarbeid, fusjoner og oppkjøp.

Powered by Labrador CMS