Eliaden 2016 som arrangeres i Norges Varemesse, Lillestrøm, har en halvannen måned før dørene åpnes, vokst seg forbi 2014 med hensyn til antall utstillere. Elektronikkområdet er i år svært godt tilrettelagt, skal vi tro Elektronikk Industri Foreningen. Derfor ønsker de også at flere melder seg på. (Foto: Norges Varemesse)

Eliaden: Flere utstillere enn i 2014

Eliade-messen som arrangeres 31. mai til 2. juni i Lillestrøm, har alerede nå flere utstillere enn i 2014. I følge Elektronikk Industri Foreningen (EIF) har det aldri vært så godt tilrettelagt for elektronikkbransjen.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

En begeistret Henning Røed, EIF, sier til Elektronikk at det i år vil bli mye bedre tilrettelegging for alle, ikke minst elektronikkutstillere. – Vi har fått det akkurat som vi ville, sier han og viser til både utstillerområdet og konferanseprogrammet.

Henning Røed fra EIF oppfordrer til å bli med på Eliaden. (Arkivfoto)

Flere utstillere
I skrivende stund er det påmeldt 310 utstillere som fordeler seg over 1100 kvadratmeter. Det er en økning på 26 prosent sammenlignet med messen i 2014. Den gang var det 269 utstillere på 8698 kvadratmeter. Og det til tross for – eller kanskje nettopp derfor – at arrangementet er en dag kortere.

Flere konferanser
Konferanser og seminarer vil også ha en sentral plass, med 10 seminarrom og tre åpne scener, der en av dem er midt i elektronikkområdet. – På scene C i elektronikkområdet vil det holdes fire foredrag innen automatisering, mens elektronikk har syv. Og så blir det live video-overføring fra utdelingen av Vebjørn Tandbergs Elektronikkpris.

Live video
Siden Arrows mangeårige Seminar og båttur arrangeres i Eliade-uka, har Arrow og Eliaden blitt enige om å sende selve utdelingen av Vebjørn Tandbergs Elektronikkpris på Felix, Aker Brygge, som live video på storskjerm i elektronikkområdet.

Trenger flere
Henning Røed innrømmer at elektronikkbransjen har vært tilbakeholden med å melde seg på, og ønsker seg selvsagt flere utstillere. – Vi er svært positive denne gang, fordi vi har hatt mange gode samtaler og diskusjoner med Eliadens prosjektledelse, sier han. – De har lyttet og vi har etter vår mening fått det som vi vil. Det gjelder både plassering og smarte, enkle løsninger som burde være overkommelig for de som ønsker å vise seg fram.

Besøkende
Det som gjenstår er selvsagt å sørge for å få nok besøkende til messen, og som gjør det bryet verdt for utstillerne. – Her er det også gode planer, med en rimelig intensiv markedsføring overfor et potensielt publikum, sier Røed. – Det vil bli annonsering i diverse media, sendt ut epost, kjørt radioreklame, og Eliaden har dessuten en svært aktiv Facebook-side som promoterer messen gjennom informasjon og konkurranser. – Det er nesten ikke mulig å gjøre mer, avslutter Henning Røed.

Powered by Labrador CMS