Bransjeveteran i ny rolle hos Powerbox

Kraftelektronikkspesialisten Patrick Le Fèvre får ansvar for all markedsføring og ekstern kommunikasjon i Powerbox Group.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Powerbox International AB har utnevnt Patrick Le Fèvre til stillingen som Chief Marketing and Communications Officer (CMCO).

I det som vil bety en utvidelse av hans rolle og ansvar for å promotere Powerbox’ standard og kundespesifiserte produkter og løsninger, med virkning fra 1. Januar 2017, vil Le Fèvre også være ansvarlig for markedsføring av kundespesifiserte kraftforsyninger fra Eplax, et tysk selskap som Powerbox kjøpte i Mai 2016, og for produkter designet av tidligere Power Technics BV, et nederlandsk selskap som Powerbox overtok aktivitetene til i April 2016. Han vil fortsatt inngå i Powerbox’ forretningsteam og rapporterer til gruppens CEO, Martin Sjöstrand.

– Det tette samarbeidet med produktansvarlige og FoU gjennom det siste året har vist meg et innovasjonsnivå i Powerbox som jeg knapt har sett maken til i mine 25 år i kraftelektronikkindustrien, kommenterer Le Fèvre. – I tillegg retter selskapet sin innsats mot to av de viktigste aspektene rundt kraftomforming for våre kunder: energieffektivitet og kort time-to-market, selv for de mest komplekse og kundespesifiserte kraftløsningene.

Patrick Le Févre

Patrick Le Fèvre er en internasjonal markedsføringsekspert og ingeniør, som har arbeidet innen kraftelektronikk gjennom mer enn to tiår. Han er en anerkjent og høyt respektert foredragsholder ved industrikonferanser, og hans skriftlige arbeider, spesielt når det gjelder ren energi, er blitt publisert mer enn 200 ganger i ledende mediapublikasjoner og nettsteder.

Patrick Le Fèvre hadde ulike roller innen markedsføring og kommunikasjon hos Ericsson Power Modules i 20 år, før han sluttet seg til Powerbox i November 2015.

Powered by Labrador CMS