Nettsalg passerer 70% hos Farnell

Farnell har nå et nettsalg som utgjør mer enn 70% av alt salg i Europa, en andel som fortsetter å øke.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

Ifølge Farnell velger stadig flere kunder nettet som kanal for sine innkjøp.

Farnells første nettside, lansert i 1996, la grunnlaget for selskapets netthandeltilbud som har vokst og utviklet seg kontinuerlig de siste 15 årene.

Etter å ha passert milepælen 60% for over ett år siden, har Farnell fortsatt å utvikle og forbedre sine nettsider på 22 språk gjennom å forbedre brukeropplevelsen med verktøy som iBuy, dedikerte mikronettsider for nye produkter, online «webinars», parametrisk søk og produktlister.

Farnells nettsamfunn element14, som nylig kunne feire sitt toårsjubileum, har vært en vesentlig bidrag til brukernes opplevelser på nett, opplyser selskapet. element14 ble ytterligere utvidet forrige måned med lanseringen av element14 knode, verdens første interaktive hub for designauto-matisering. 

– Passering av 70-prosentmerket for ordre gjennom internettkanalen undestreker suksessen med vårt online-tilbud og strategi, sier Neil Harrison, adm. direktør i Farnell Europe. –  Gjennom kontinuerlig innovasjon og å legge til flere funksjoner, forenkler vi og korter ned kundenes designprosesstid når de søker etter informasjon og kjøper produkter. Det å gjøre applikasjoner tilgjengelig på de nyeste mobilplattformene, som iPhone og iPad, demonstrerer at vi følger med på den siste teknologien og våre kunders arbeidsmetoder, slik at vårt innovative nettilbud gir oss en lønnsom vekst, legger han til.
 

Powered by Labrador CMS