Simon Whitaker er på Eliaden hos Elfa Distrelec for å promotere en ny tjeneste under oppbygging i Distrelec-gruppen, reparasjon og vedlikehold.

Distrelec satser på reparasjon og vedlikehold

En helt ny organisasjon bygges opp og testes i disse dager innenfor Distrelec-gruppen. Meningen er å kunne tilby verdiøkende tjenester i utvalgte segmenter.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er 2 år eller eldre

– Vi og flere med oss har alltid arbeidet i front-enden, men aldri hatt fokus på vedlikehold og reparasjon, sier Simon Whitaker, leder for MRO (Maintenance and Repair and Operations) i Distrelec Group.

Den nye organisasjonen er i en tidlig fase, der de kjører test hos utvalgte kunder i «hjemlandet» Sveits. – Neste land vi vil teste dette i, blir Tyskland, sier Whitaker. – Et spennende og krevende marked som helt sikkert vil hjelpe oss med å definere tjenestene enda bedre.

Det er heller ikke meningen at disse tjenesten skal bli «alt-til-alle», som han uttrykte det. – Det blir noen utvalgte nøkkelsegmenter som vi vil investere i. Og ved å segmentere gir det oss mulighet til å dykke dypere inn i de forskjellige områdene.

Selskapet vil også trenge mer ekspertise i forbindelse med oppbygging av denne organisasjonen. – Vi har mange eksperter selv, men etter hvert som dette bygger seg opp vil vi trenge flere, sier han.

Han undestreker at direktesalg fortsatt vil være viktig. De kan også bli en viktig salgskanal for de nye tjenestene. Og de første reaksjonene fra potensielle kunder og leverandører har vært svært positiv, forteller han.

­Vi føler at vi er en sovende kjempe i dette markedet akkurat nå, sier Whitaker, litt spøkefullt.

Powered by Labrador CMS